Baba magazin

Testmozgás terhesség alatt

Életünk során minden életkorban nagyon fontos a testmozgás az egészséges fejlődéshez. Szerencsére manapság divat sportolni, így csak azt kell kiválasztanunk, hogy milyen mozgásformát végezzünk.

Egyértelmű, hogy nem a terhesség ideje az, amikor magas intenzitású edzésprogramokba és fogyókúrába kell kezdeni. Így nem ez a jó időszak a kemény, testet átalakító edzésekre. Ehelyett azonban kifejezetten egészséges, ha minden nap fél óra mérsékelt intenzitású edzés végez a kismama.

 

Olyan gyakorlatokra kell itt gondolni, mint például a gyorsgyaloglás/séta, ami kiválóan szinten tartja a várandós nők napi mozgásmennyiségét, nem megterhelő, ráadásul szív- és érrendszeri fittséget is biztosít.

 

További megfelelő mozgás lehet egy kismama számára az aerobic. Otthon is végezhető mozgásforma, Fitness DVD-k segítségével, de társaságba is el lehet járni és tornázni egyet a barátnőkkel. Persze mint minden mozgást, ezt is csak addig kell végezni, amíg jól esik.

 

Az úszás is tökéletes választás lehet terhesség alatt, hiszen rengeteg előnye van. A saját testsúly ugyanis könnyebbé válik, máris egy kis pihenést érez a test, az állandó „teher” után. Ezen kívül nagyon jól átmozgat minden porcikát és jótékony hatással van az izmok munkájára, illetve ízületekre, húzódásokra megfelelő gyógyír lehet.

 

A jóga azok számára is feszültségoldó hatású, akik nem terhesek, a kismamáknak viszont kifejezetten ajánlott, hiszen a legtöbb stresszt és feszültséget talán pont ebben a kilenc hónapban érzik a hölgyek.

 

Ezeken a mozgásformákon kívül persze van még jó pár, melyek pozitív hatással lehetnek a kismamák testére és lelkére egyaránt. Fontos, hogy olyan sportot űzzenek terhesség alatt a nők, amit egyébként sem vetnek meg, élveznek, és amely jó hatással van a testükre – ezt úgy is érzik majd. Persze ha terhesség előtt valaki folyamatosan sportolt, mozgott, nem ajánlott abba hagyni, olyan vészjósló gondolatok miatt, hogy az talán veszélyeztetné a terhességet. Éppen az aggodalom fogja azt veszélybe sodorni.

Így tehát bizonyos, hogy fontos a mozgás terhesség alatt is, viszont mérsékeltebb tempóban és erőfeszítéssel, mint várandósságon kívüli időszakban.